Partner serwisu
Drogi i autostrady

Gdynia: Połączenie z portem za 900 mln zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ trojmiasto.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Gdynia: Połączenie z portem za 900 mln zł
fot. Port Gdynia
Ma powstać za 5-6 lat i kosztować ok. 900 mln zł. Docelowo połączy ul. Morską z portem w Gdyni. Jak informuje portal „trójmiasto.pl” – w sprawie budowy Drogi Czerwonej został podpisany, przez gdyńskich samorządowców, Zarząd Morskiego portu Gdynia oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, list motywacyjny.

Przestarzała estakada

Dotychczas ciężarówki dojeżdżające do portu poruszały się Trasą Kwiatkowskiego i przez estakadę dostawały się do gdyńskiej przystani. Jednak sama estakada składa się ze starej i nowej części. Ta druga, nie była w stanie wytrzymywać nadmiernych obciążeń i wymagała częstych remontów.

– Obliczyliśmy, że dostosowanie jej do wymogów drogi krajowej wymagałoby czterech lat prac. To cztery lata zamykania po co najmniej jednym pasie ruchu, czyli cztery lata ogromnych uciążliwości dla kierowców, a właściwie kompletny paraliż portu – mówi wiceprezydent Gdyni Mark Stepa. – Jego władze mogłyby w takim przypadku wyburzyć infrastrukturę i zacząć hodować pieczarki. Oczywiście nie wchodzi to w rachubę, bo razem ze Szczecinem i Świnoujściem gdyński port ma kluczowe znaczenie dla polskiej gospodarki – dodaje.

Droga inwestycja

W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest budowa dodatkowej drogi do portu. Będzie ona jednak wyjątkowo droga. Jej szacowany koszt to ok. 900 mln zł. Już sam pierwszy etap, przewidujący budowę drogi mającej po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, pochłonie 666 mln zł. W takiej sytuacji, tylko do pierwszego etapu, miasto musiałoby dołożyć ok. 100 mln zł. Część pieniędzy ma zostać pozyskana z Unii Europejskiej.

Rozwiązaniem kwestii finansowej może być przyznanie drodze statusu drogi krajowej. Jest to prawdopodobne ze względu na jej przeznaczenie. – W zeszłym roku z 19,4 mln ton towarów aż 2/3 dotarło do portu i wyjechało z niego transportem drogowym. Łatwo więc policzyć, że chodzi o 13 mln ton różnego rodzaju ładunków po prostu przywiezionych ciężarówkami. Bez Drogi Czerwonej port nie będzie mógł się rozwijać, a w rozwój cały czas inwestujemy. W zeszłym roku ok. 200 mln zł, w tym roku niewiele mniej – podkreśla prezes zarządu Portu Gdynia, Janusz Jarosiński.

Co dalej?

Gdynia czeka na jeszcze jedną bardzo ważną inwestycję drogową. Do prawidłowego skomunikowania trójmiasta potrzebna jest jeszcze budowa Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Droga Czerwona, która sama w sobie jest znacznie droższa niż OPAT, może być początkiem drugiej inwestycji.

Cały tekst
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5